Brott mot Instagrams riktlinjer för communityn när du köper likes

Att tillgripa dessa metoder och Snorbilligt.se kommer onekligen att utlösa Instagram. I första hand vill nätverket för sociala medier ge plattformen mer äkthet. Det är därför det uppmuntrar användare att vara närvarande vid uppladdning av inlägg eller interagera med andra användare i realtid. Jessica Zollman, Instagrams tidigare communityevangelist, uppgav att medieplattformen har bildat ett team som specialiserat sig på att identifiera skräppost.

Vidare kommer de inte att tveka att inaktivera konton som matchar deras kriterier. Sedan 2014 rensas miljontals falska följare och likes, inklusive de från andra kändisar. Faktum är att kändisar som Kim Kardashian, Ariana Grande och Justin Bieber alla har upplevt betydelsefulla droppar i efterföljare räknas efter händelsen.

Detta kan hända dig också om du fortfarande är orubblig om att köpa Instagram likes. Så småningom kan du förlora i slutändan inte bara dina pengar utan också din surt förvärvade sociala följande. Dessutom falska anhängare inte köpa produkter eller stödja ditt varumärke, så vad är poängen med att göra det?

När det gäller att göra ditt namn eller ditt varumärke verkar populär, den falska likes faktiskt bidra mycket lite till detta mål. Som sociala medier och marknadsföring taktik utvecklas, företag har också höjt sina metoder för att hänga med.

Medan Instagram är den verkliga affären när det gäller att hitta en bra reklampartner, har flera opportunister dykt upp. På något sätt kan företagen nu skilja de autentiska användarna och de som bara är bedrägliga till sin natur. De bara inte titta på efterföljaren metriska; de kontrollerar också engagemang priser.

Att inte ha några riktiga följare gör det svårt att validera en bra engagemangsfrekvens när man arbetar med varumärken. För att sammanfatta allt är det väldigt tydligt just nu: Att köpa Instagram-likes-bilder är helt meningslöst. Det är bättre att ha en aktiv gemenskap som också stadigt växer än massor av falska anhängare som kommer att tjäna dig eller syfte eller interaktion.